درباره پایگاه  اضافه کردن به علاقه مندیها  نقشه سایت  صفحه اصلی
 

صفحه اصلی > کتابخانه

شناسنامه کتاب:سرشناسه: نکونام ، محمد رضا، 1327. /عنوان و پدید آور: رهبران شیعه در عصر غیبت/محمدرضا نکونام. /مشخصات نشر: قم ، ظهور شفق، 1385. /مشخصات ظاهری: 120 ص. /شابک:978_964_2807_24_6/یادداشت: فیپا /یادداشت: کتاب نامه به صورت زیر نویس /موضوع: وحدت اسلامی/موضوع: رهبری /موضوع:اسلام __ مقاله ها وخطابه ها /رده بندی کنگره: 9ر76ن BP/233/5//رده بندی دیویی:297/482 /شماره کتاب خانه ی ملی:37590_85م

پیش گفتار

الحمدللّه‏ رب العالمين، والصلوة والسلام‏على‏محمّد وآله الطاهرين، واللعن الدائم على‏أعدائهم‏أجمعين.

سال‏هاست كه از وحدت ميان شيعه و سنى بسيار سخن گفته مى‏شود و هفته‏اى نيز بدين منظور نام گذارى شده است.

وحدت چيست و تفاوت آن با التقاط و تقيه در چيست؟

طرح‏هاى عالمان شيعى براى وحدت كدام است و چه انتقادها و خرده‏هايى مى‏توان بر آن گرفت؟ نوشتار حاضر با پاسخ به اين پرسش‏ها از انتظار و مباحث آخرالزمان و وجود امام عصر (عجل اللّه‏ تعالى فرجه الشريف) و عصر غيبت و رهبران و هاديان اين عصر و چگونگى تولى و تبرى و تفاوت بين شيعه و محب سخن مى‏گويد

صفحه ی 7

*********

و دو طرح عالمان شيعى در وحدت ميان شيعه و سنت را به نقد مى‏گذارد.

همچنين، اين نوشته ارتباط بين هستى مطلق و مقيد را تحليل مى‏نمايد و راه شناخت رهبران حقيقى و ويژگى‏هاى آنان را مى‏نماياند و رهبران عصر غيبت صغرا و كبرا را معرفى مى‏كند.

مقاله‏ى سوم اين كتاب با عنوان «ذهنيت‏ها و سنت‏ها» از انتخاب الهى يا مردمى رهبران سخن مى‏گويد و ويژگى‏هاى فقيهان شايسته‏ى رهبرى را به بحث مى‏گذارد و ميان رهبرى و نداشتن عصمت آنان جمع مى‏نمايد و به تحليل و نقد آرا و افكار بزرگانى همچون صاحب جواهر، شيخ انصارى و حضرت امام خمينى رحمهم‏الله در باب ولايت فقيه مى‏پردازد.

وآخر دعوانا أن الحمدللّه‏ ربّ العالمين

صفحه ی 8

*********

 

پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی محمد رضا نکونام(مدّظلّه العالی) |صفحه اصلیصفحه اصلی  نقشه سایتنقشه سایت  آر اس اس آر اس اس  پادکست پادکست  پخش آنلاین دروس پخش آنلاین دروس  درباره پایگاهدرباره پایگاه

copyright 2007-2013 تمامی حقوق این سایت متعلق به دفتر حضرت آیت الله العظمی محمد رضا نکونام (مدّظلّه العالی) می باشد و استفاده از مقالات ، کتاب ها و... با ذکر منبع بلامانع است